Twitter Facebook Back home Follow me
♥ Fieza Story's ♥
Cara Mengatasi "Shockwave Flash" Dalam Google Chrome
Friday 4 January 2013 @ Friday, January 04, 2013 | 4 Teddy [❤]





Heyy ! I'm back. :)


Kali nie aku nak share dengan korang macam mana nak settle kan benda yang annoying nie, apa dia ? Tu baca tajuk entry aku tu. "SHOCKWAVE FLASH" ! Aku pun first II tak tau apa binatang yang namanya Shockwave Flash nie. Aku bajet nak bukak facebook nak update post tadi, tetiba muncul perkataan annoying nie. Ciss ! Aku pun cari punya cari akhirnya jumpa satu solution.. yeahh ! Hebakk tak hebakk tak.. Hm. Tak tau aku dok kusut nak carik solution settle kan Shockwave Flash nie. Okey, dari dok dengar aku mencarut..mehh aku ajar sikit cara nak settle kan k bagi korang II yang senasib malang macam aku nie..



If korang bukak II google or facebook ada perkataan macam kat atas ni,
tu maknanya sah II lah google chrome korang tengah ada problem..
tapi relax..tak payah nak gabra II sangat ok.


STEP 1 :

Buka Google Chrome anda, dan dalam address bar yang kat bahagian kanan anda atas sekali tu, click dan cari bahagian 'setting', dan seterusnya pada part 'privacy'...anda click 'content setting..'. Anda akan jumpa 'plug-ins' dan click 'Disable individual plug-ins..'. Dalam kes yang aku kena ni, anda boleh lihat senarai lengkap macam kat bawah ni.



STEP 2 :

Sekarang periksa plug-ins flash dari list anda. Kalau nak diikutkan kes yang aku kena ni, nampak tak gambar atas yang aku bulatkan tu, Adobe Flash Player ada 2 files kan ? Tu maknanya terdapat flash konflik antara 2 Adobe Flash Player tersebut. Tu yang boleh menyebabkan berlakunya shockwave flash not responding. 


STEP 3 :

Langkah seterusnya, anda perlu menekankan butang + details pada sudut kanan atas. Seperti kes yang aku kena tadi akan terdapat 2files flash yang berbeza. *tak faham tengok gambar kat atas tadi, untuk kes aku ni laa..*


STEP 4 :

Langkah seterusnya adalah untuk melumpuhkan pautan yang dah t'install 2 kali tadi. Macam mana ? Senang jer..anda click pada button "enable" yang terdapat kat bawah 2 files yang bertindih tersebut. 


STEP 5 :

Pastu anda restart balik anda punya Google Chrome dan seterusnya bukak semula macam biasa. And then, SETTLE ! Hehehe. Insya'allah tak akan ada benda yang annoying ni lagi okey. :))


#selamat mencuba bagi sesiapa yang senasib dengan aku...#







Hello stalker ! Welcome to my world. I'm Fieza Inlurve. From Jaybee. 24 years old. Tenkiu coz' visit my blog :)




DiaryAbout






Re.designer :Izyanyancinnamon
Edit by :Fieza Inlurve
Resources :

Note: All the content in this blog own by me unless stated. Do not copy and rip anything here . Tell me if I use your goodies without credit .